top of page
vereddfinance

משק בית וניהול פיננסי – שילוב מנצח

שמעו סיפור

פגשתי זוג לקראת שנות ה- 50 של חייהם. שניהם מנהלים עסקים ויש ברשותם נכס, אבל הם הרגישו שהדברים לא עובדים כפי שהיו רוצים. לא הצליחו לראות את התמונה הגדולה, התעסקו בעיקר בכלכלת הבית השוטפת ולא הצליחו להרים את הראש מעל המים. ביחד, עשינו סדר בכל הנכסים הפיננסיים שברשותם, וכמובן בנינו תוכנית פיננסית רחבה לטווח הקצר, הבינוני והארוך.

הנקודות המרכזיות בהן טיפלנו:

בשלב הראשון, הפרדה של חשבון הבית והעסק וביצוע תשלום הוצאות מהחשבון העסקי בצורה מסודרת.

בהמשך בנינו תזרים מסודר לעסק תוך משיכת משכורת לחשבון הביתי.

בחשבון הביתי בנינו תקציב להוצאות קבועות משתנות וכמובן גם לחלומות משפחתיים ולחסכונות.


הלקוחות הבינו כמה כסף דרוש להם מדי חודש, המערכת של העסק והבית עבדה בסינכרון ובסינרגיה.

והם הצליחו לעמוד ביעד החודשי של משיכת השכר לכיסוי הוצאות.


לטובת התהליך הפיננסי גייסתי צוות מקצועי שליווה אותנו: סוכנת הביטוח עברה ודייקה את התיק הביטוחי תוך בחינה של ניהול הסיכונים של משק הבית הספציפי שלהם, ויועצת ההשקעות ייעדה את הכסף שהצליחו לחסוף לטובת המסלול הנכון עבורם, כדי שיוכלו להיות רגועים ובטוחים.


בנינו להם מפה פיננסית בה הם ממוקמים היום, והגדרנו את היעד אליו הם רוצים להגיע. מדובר במלאכת מחשבת השופעת בפרטים ומצריכה רגישות וכיוונון רב, אך כשהמשפחה מתחברת לתוכנית מדויקת ומתואמת - המטרה הברורה עומדת לנגד עיניה והופכת לברת השגה.


מכירים את המצב? גם אתם חושבים שניהול הפיננסים של משק הבית לצד העסק הוא משימה מאתגרת?

אתם לגמרי צודקים. אבל יש דרך לעשות את זה נכון ולהגיע רחוק.


אבא שלי תמיד היה אומר: "לעצמאי יש סיכון גדול, אבל יש לו גם סיכוי גדול". המשפט הזה הפך למוטו עבורי, ובעזרתו אני מתקדמת בחיי וגם מקדמת את המשפחות שצועדות איתי.

 

אז מה אנחנו עושים?

1. הפרדה של העסק מהבית. לפני הכל, מנתחים ומבינים את המצב הפיננסי של העסק: מהן ההכנסות וההוצאות שיש לו? מהם המהלכים שצריך לבצע כדי שנתייעל ונשמור על הרווח הנקי הגבוה ביותר?

2. מנהלים תזרים לעסק: מתי נכנס הכסף מהעסקאות שביצענו, מול הסכומים שעלינו לשלם לספקים לרבות השכר של מנהלי העסק.

3. מתייעצים עם רו"ח של העסק לגבי צעדים נכונים להמשך – רצוי לפרט אילו צעדים או לתת דוגמאות

4. מייצרים מציאות שבה מתבצעת משיכת משכורת חודשית מהעסק למשק הבית.

5. בונים תקציב משק בית ריאלי שנוכל לעמוד בו, הכולל: הכנסות, הוצאות קבועות, חסכון, קרן לבטחון והוצאות משתנות - ולא חורגים אפילו בשקל אחד מהתקציב.

6. קובעים פגישה עם סוכנ.ת הביטוח כדי לבדוק שהתיק הביטוחי תואם את מצבנו המשפחתי.

7. במידה ויש לנו כסף זמין להשקעה, קובעים פגישה עם יועצ.ת השקעות על מנת למקסם את הרווח.

8. במידה ויש לנו משכנתא - בודקים אותה אחת לשנה עם יועצ.ת משכנתאות.

והדבר החשוב ביותר: מנהלים שיח פתוח ונכון בין בני הזוג, לאורך כל הדרך.

לעיתים, אחד מבני הזוג לוקח לידיו את המושכות ומנהל את המספרים, אך כדי להצליח במשימה חייבים לשמור על שקיפות ושיתוף של שני בני הזוג בנוגע למצב הפיננסי.

אצלנו בבית למשל, אני זו שמנהלת את ענייני הכספים. אבל בסוף כל חודש יש לנו את "שעת הזהב" - שעה שבה אנחנו יושבים יחד ומדברים על סוגיות הכסף בבית: מדברים על ההוצאות וההכנסות של החודש הנוכחי, מה היו החריגות, אילו אתגרים צפויים לנו בחודש הקרוב ולקראת מה עלינו להמשיך ולהתכונן.

ולצד אתגרי המציאות - תמיד משאירים מקום לפנטזיות, לחלומות המשפחתיים, וחושבים על הדרך ועל הזמן שבהם נשיג אותם.



אז... מה החלום שלכם?





28 views0 comments

Comments


bottom of page